March 30, 2012

FARMÁRSKY TRH






Tento vozíček patril 86 ročnému deduškovi. Pristavil sa pri mne a pýta sa: "Slečna a to vy fotíte na tie pamäte alebo ešte na film?" Viete (hovorí), ja mám doma 3 fotoaparáty, no len tie oči mi už moc neslúžia. Rozprávali sme sa spolu asi 20 minút. Ujo bol za mlada profesionálny fotograf :)...veľmi milé stretnutie!





Veľmi lahodné vínko veru.....






Srdce mi poskočilo, keď som v maďarskom stánku objavila nakladané malé melóny. Túto lahôdku nám ako deťom pripravoval náš dedko. Aj by som na tento jednoduchý a neuveriteľne chutný kúsok nakladanej ovociozeleniny zabudla, keby mi ho neponúkli pred 4 rokmi v Maďarsku. Dnešným dňom je môj svet zase krajší...viem, kde si budem môcť vždy kúpiť dedkove nakladané melóny :)








                                                   JOJ! Tak sladké...ale tak dobré!




















Už sa zdalo, že k nám dorazila jar, no dnešný deň tomu nenasvedčuje. Prehánky a chlad. Keďže sa mi po práci podarilo dostať do mesta, zavítala som na farmársky trh v bývalej IKEA. Očakávania - boli! Naplnili sa - čiastočne. Bolo mi ľúto tých nekonečných množstiev fóliovacieho materiálu....ako aby som to vysvetlila.... Od malička som s tatinom chodievala na trhy. Mala som možnosť vidieť trhy doma aj za hranicami už ako malý človek. Už ako dieťaťu sa mi v pamäti ukladali všetky tie vnemy, ktoré so sebou čaro trhu prináša. Vône, zvuky, farby, chute, ten usporiadaný chaos........to som dnes na farmárskom trhu veru nenašla. Všade kam oko dovidelo - plast. Syr fóliovaný, jablká v sáčku, cestoviny v sáčku, mäso vákuované, kvety plastové......UF! No po prvotnom šoku  a asi 3 kolečkách po trhovisku som našla aj pár pikošiek, ako napríklad nakladanú zeleninu v maďarskom stánku, zlatistý med od uja včelára, ktorého akoby z Tisícročnej včely vystrihli, malú kaviarničku, ktorá bola niečím veľmi čarovná. Vinotéku, kde si starí páni čapovali vínko rovno do pohárikov. Baklavu takú sladkú, že sa mi ešte teraz zuby lepia.....predsa to bol pekný výlet :)

No comments:

Post a Comment