April 11, 2012

EASTER EGG.....VEĽKONOČNÉ VAJCE












Easter began quietly this year.... spring celebrations just started on my daughter's 6h birthday. I got on my way to get all ingredients for that special birthday cake to one of the big food chains.  Unexpectedly 
  a cot my self in middle of Eastern chaos. I thought to my self “you will not get you shopping ready in 5 minutes this time”. People have been running around, shopping trolleys have been changing in to speed cars combined with weal trucks. I don’t now even how, a got that feeling I’m looking on this entire trough some kind of bubble. You could have sliced the stress around, but I did not get any bit of it this time. And this is where it started – eggs everywhere. Since this moment on this little fragile, oval, nutritious things have been following me for days. The question “will we decorate the eggs now?” has been given maybe 10000 times. But at the end – nothing else makes you happier as the smile on children faces expecting breathless the eggs to be blown out or boiled, colored, and decorated. No one can draw such beautifully on these light shells as kids do. I’m already looking forward for the next year  J


*****

Veľká Noc začala nenápadne....tento rok sa sviatky jari začali presne na 6te narodeniny mojej dcérky. Nič netušiac som sa vybrala vo štvrtok podvečer do nemenovanej siete potravín - kúpiť suroviny na tortu. V momente, keď som prešla elektronickou rampou na vstupe...bolo mi všetko jasné...."dnes nákup za 5 minút veru nevybavíš".....Veľkonočný ošiaľ bol v plnom prúde. Ľudia sa naháňali, každý jeden nákupný vozíky sa zmenili na závodné vozidlo zmutované s nákladným autom. Ani neviem ako, mala som pocit, že to pozorujem z akejsi bubliny. Ten stres, čo sa dal naokolo krájať, ma zázrakom obchádzal. A tu to začalo - všade to vajce! Od tejto chvíle ma tieto malé, krehké, oválne, výživné čudá prenasledovali celý predĺžený víkend. Otázka "Kedy budeme zdobiť vajíčka?" padla asi 1000 krát. Nič ale nenahradí tú radosť malých človiečikov, ktorí s nemým úžasom sledujú, ako sa vajíčka vyfukujú, varia, topia vo farbe. A veď nakoniec nikto nezdobí tieto ľahké škrupinky krajšie ako deti. Už teraz sa teším, čo si vymyslia na budúci rok

No comments:

Post a Comment